סוגים שונים של פסי האטה

לפסי האטה תפקיד חשוב בהתאמת מהירות הנסיעה בתוואי דרך שונים, בעיקר בדרכים צרות או בתוך הערים. מעבר לשימוש הפיזי שלהם, בו יאט הנהג את הנסיעה לקראת המפגש עם פס ההאטה – יש כאן חשיבות מניעתית ותודעתית, שכן כאשר הנהג יראה שלט המודיע כי בדרך ממוקמים פסי האטה – הוא מראש יאט את נסיעתו וזו תהפוך להיות בטוחה יותר, הן עבורו והן עבור שאר הנהגים והולכי הרגל שמשתמשים גם הם באותה הדרך או באותו הרחוב.פס האטה 20 קמש

מספר סוגים של פסי האטה שכדאי להכיר

באופן כללי ניתן לומר שהתכונות המבדילות בין הסוגים השונים הן חומר הגלם שממנו עשוי פס ההאטה והמידות שלו. את אלה צריך לבחור על פי תנאי השטח וההפחתה הרצויה במהירות הנסיעה.

פסי האטה מפלסטיק

קבוצה הכוללת כמה תתי סוגים

 

שמהם צריך לבחור את ההפחתה הרצויה במהירות הנסיעה (עד 10, 20 או אפילו 40 קמ"ש). הם מצוידים בצירים בולטים בחלק העליון שלהם שתפקידם לגרום לרעידת הרכב – מה שמסייע בהפחתת המהירות. הצבע של פסי האטה אלה צהוב ובולט כך שאפשר לראות אותם כבר מרחוק וכך הנהג יכול להתכונן להרמת הרגל מדוושת המהירות. הצורה של פסי ההאטה (בדומה לצורה של הסוגים האחרים) היא אובלית המאפשרת ירידה מתונה חזרה לכביש כך שרכיבי הרכב נשמרים ואין נפילה פתאומית מגובה הפס. פס האטה 10 קמש

פס האטה העשוי מגומי

גם כאן מדובר בפסים שניתן להשיג בצבעים בולטים וחזקים לראייה מרחוק. פני השטח העשויים מגומי משתלבים עם פני השטח של הכביש כך שמלבד ההגבהה עצמה – הפס כמעט ולא מורגש. מכאן שהרכב לא מרגיש זעזוע או שינו בתוואי הדרך ולא ייגרם לו שום נזק. הגומי נחשב לחומר הגלם המסורתי והוותיק ביותר בתחום של ייצור פסי האטה וכיום אפשר לראות שהשימוש בו הולך ופוחת ומפנה את מקומו לסוגי הפלסטיק השונים והעמידים. החיסרון הגדול ביותר שקיים בפסי ההאטה העשויים מגומי הוא דרגת השחיקה הגבוהה שלהם וחוסר העמידות בתנאים של שמש חזקה וישירה. יחד עם זאת יש להם יתרון גדול והוא המסוגלות לשאת משאות כבדים, כלומר כלי רכב מסחריים או ציבוריים או להיות ממוקמים בדרכים סואנות שמאופיינות בתנועה חזקה של כלי רכב.

פסי האטה מודולריים

מדובר בפסי ההאטה שנמצאים כיום בשימוש כמעט בלעדי. היתרון שלהם ברור – הם משתלבים זה עם זה ולכן במקרה של שינוי בתוואי הדרך או עבודות בכביש – אפשר לבחון את האפשרות של תוספת חלקים או הפחתה שלהם. ההתקנה שלהם פשוטה, קלה ומהירה ואין צורך להמתין לייבוש של צבע שדורש עצירת התנועה או הכוונה שלה למקומות אחרים.

פסי האטה קבועים

אלה פסי ההאטה העשויים מבטון והם משתלבים עם צבע הכביש ומסומנים בצבע בולט הנראה למרחוק. אין מדובר כאן בהתקנה של חלקים או מחברים ונדרשת עבודה של כלי עבודה בדומה לאלה שלוקחים חלק בסלילת כבישים. בדרך כלל יותקנו פסי האטה אלה כחלק מיישום המלצות של משרד התחבורה ובנתיבים של שני כיווני הנסיעה. הם מתאימים בעיקר למהירות בינונית של עד 50 קמ"ש מה שהופך אותם לשכיחים מאד ברחובות הערים. החיסרון שלהם הוא התחזוקה השוטפת הנדרשת לפסי הצבע שמבליטים אותם בעיני הנהגים, שכן במקרה ולא רואים אותם (כאשר הצבע דוהה ופס ההאטה משתלב עם המראה של הכביש) – ההפתעה תהיה רבה ועלולה להבהיל את הנהג.

פסי האטה

למידע נוסף וייעוץ בכל הקשור לאביזרי בטיחות לרכב – צרו עמנו קשר עוד היום!

לחצו כאן צפייה בכל הסוגים של פסי האטה

דילוג לתוכן