מראה פנורמית ולמה קשה לנו להסתדר בלעדיה?

בזמן שאנחנו נוהגים בכבישים, יוצאים מחניונים או משתלבים בחכמה בתנועה הזורמת – יש לנו עזרה גדולה מצד אביזרים חכמים שלא תמיד אנחנו אפילו שמים לב לקיומם.

אחד מהאביזרים האלה הוא המראה הפנורמית שבזכות היותה בעלת זווית מעגלית מסייעת מאד בהרחבת שדה הראייה של הנהג.

מדובר במראות שמותקנות ביציאה מחניונים או סמטאות צרות, צמתים שבהם שדה הראייה עלול להיות מוגבל ונדרשת זווית רחבה יותר מזו הטבעית שמאפשרות העיניים האנושיות.

כיום יש מודעות גבוהה וחשיבות יתרה לנושא של נהיגה בטוחה ונכונה בדרכים וקל מאד להשיג ולהתקין מראות שתסייענה בהכוונת התנועה.

מה צריך לדעת על מראה פנורמית?

כיום מכיר עולם השילוט של תנועת כלי הרכב שני סוגים עיקריים של מראות פנורמיות. סוגים אלה הנבדלים זה מזה בחומר הגלם שממנו עשויה המראה. חומר גלם זה גם נותן למראה את התכונות שלה ואת אפשרויות ההשתקפות שהיא מציעה.

כך למשל מראה פנורמית אקרילית עשויה מחומר גלם אקרילי קשיח ובזכותו המראה לא סובלת מבלאי או פגמים שעלולים לקרות לה. היא עמידה בכל תנאי מזג האוויר, לא צוברת אבק או לכלוך וההשתקפות שלה ברורה מאד ונשארת כך. המראות האקריליות מגיעות בשני גדלים 80 ו 60 ס"מ.

מראה פנורמית פוליקרבונט היא מראה בלתי שבירה ועמידה בפני נזקי ונדליזם. המראות הבלתי שבירות מגיעות בגדלים 100, 80 , 60 ו 45 ס"מ.

רוצים לדעת מהי מראה פנורמית? קליק כאן

לבחור את המיקום המושלם עבור המראה

כל נהג מכיר שטחים מתים שמקיפים אותו מכל כיוון בעת הנסיעה הן בתוך העיר והן בנסיעה בכבישים מהירים. בכל רגע עשוי להגיע שבריר שנייה שבו צריך לקבל החלטה מהירה המתבססת על שטח מת שהנהג לא יודע בוודאות מה מתרחש בו או שעליו להסיט את המבט מהכביש על מנת לוודא שהדרך פנויה.

המראות הפנורמיות פותרות הרבה מאד בעיות של שטח מת סביב כלי הרכב, בעיקר במיקומים אסטרטגיים אשר מלכתחילה נחשבים למאתגרים יותר – יציאה מחניות, השתלבות של נתיב איטי ויחיד עם נתיבים מהירים יותר או צומת שבה לוקח חלק רחוב קטן וצר ששדה הראייה בו אינו רחב.

יציאה בעייתית מחניון אינה מנת חלקם של נהגים בחניוני בניינים גדולים בלבד אלא גם של כאלה שתוואי היציאה מהחניון הביתי שלהם אינו מאפשר גישה נוחה לרחוב. מסיבה זו אפשר לראות מראות פנורמיות גם ביציאות מחניות של בתים פרטיים או בנייני מגורים.

בכל מקום שבו מראה פנורמית מסייעת להשתלבות בטוחה עם נתיב התנועה הראשי – הרי שההתקנה שלה מבורכת ותסייע מאד לכל הנהגים.

איך בוחרים את המראה המתאימה?

על מנת שהמראה תתרום רבות להכוונת התנועה בצורה הבטוחה ביותר – חשוב לדעת על המיקומים שהכי מתאימים להתקנה שלה, כמו גם על תכונות שיש כיום למראות הפנורמיות.

כך למשל אפשר להשיג ולהתקין מראות בקוטר 60 או 80 ס"מ, לבחור כאמור בין מראה אקרילית לבין כזאת העשויה מפוליקרבונט וכמובן שיש חשיבות גבוהה לגובה שבו מתקינים את המראה, בנקודה המתאימה ביותר מבחינת שדה הראייה, כך שהיא תשקף את השטח המת שקשה לנהגים לראות כשהם ישובים במושב הנהג ברכב.

בכל מצב של התלבטות או חוסר ידיעה מומלץ, כמו בכל נושא אחר, להתייעץ עם בעל מקצוע הבקיא בתחום ויוכל לייעץ ולתת את העצות הטובות והנכונות ביותר.

ההתקנה, לרוב פשוטה ומהירה וההבדל בין הנסיעה עם המראה לבין הנסיעה בלעדיה יהיה עצום!

התקנת מראה פנורמית
דילוג לתוכן