לוח התמרורים של ישראל תואם את אמנת וינה ולפיכך עולה בקנה אחיד עם התמרורים באירופה. הלוח החדש הושק בשנת 2010 והוא כולל לא פחות מ-257 תמרורים ועוד 95 סמלי דרך. התמרורים וסמלי הדרך מיועדים לנהגים, הולכי רגל ורוכבי אופניים. לוח התמרורים מחולק לעשר קבוצות והוא מפרט באופן יסודי את התקנות וההגדרות המיועדות הן למשתמשי הדרך והן לרשויות.

מבחינת סוגי תמרורים, ניתן למצוא בתוך הלוח את החלוקה הבאה:

תמרורי תנועה
החלוקה מאפשרת ריכוז של תמרורים בנושאים דומים. כך לדוגמא ניתן לראות תחת הקטגוריה של תמרורי אזהרה תמרורים שתכליתם להביא בפני הנהג מידע רלוונטי על המצב בהמשך הדרך, בעוד בקטגוריה של תמרורי הוריה מתמקדים בתמרורי תנועה בהם המסר הוא בנוסח מחייב. אלו למעשה תמרורי פקודה שאינם משאירים לנהג שיקול דעת לגבי אופן התגובה הרצוי. הסיבה לכך היא ההשלכות החמורות שעלולות להיגרם כתוצאה מאי ציות להוראה המופיעה על גבי התמרור. יחד עם זאת, תמרורים באתר עבודה למשל שייכים לחלק חדש. החלק הזה כולל הרחבה ופירוט של קבוצת התמרורים המיועדים להורות על הסדרי תנועה בארי עבודה. הוא מתייחס גם לנושא של תימרור וגם לנושאים אחרים של שילוט וסימון התמרורים בצבעי כתום-שחור.
תמרורי תנועה

החשיבות של הצבת תמרורי תנועה בצורה הנכונה

יש תקנות והנחיות גורפות לגבי הצבת תמרורי תנועה מכל סוג. ראשית, ככל שעולים נפחי התנועה כך עולה גם חשיבותם של ההסדרים. שנית, התמרורים חייבים להיות מוצבים בצורה ברורה כדי שיהיה ביכולתם לנצל את הרשת הקיימת. ביצוע נכון של הסדרי תנועה והצבת תמרורים על פי ההנחיות יבטיחו מערכת כללים עקבית, ממוסדת ומהימנה. אלו הנקודות העיקריות לגבי הצבת תמרורי תנועה בכבישים ובדרכים:
א. זווית הצבה – התקנות קובעות באיזו זווית יש להציב את התמרורים. בין היתר מופיעות הנחיות לגבי הצבת תמרורים בקטע ישר, בעקומה אופקית או בעקומה אנכית. בקטע ישר ובעקומה אופקית יש להציב את התמרור או השלט בזוית של 93 מעלות מציר הנסיעה של הרכב המתקרב. בעקומה אנכית הצבת התמרור או השלט היא בהטיה של 4-5 מעלות כלפי מטה מן הניצב לכביש.

ב. מרחק משפת הכביש – לא ניתן להציב תמרורי תנועה בצורה תקינה מבלי להכיר את ההנחיות לגבי מרחק משפת הכביש. תמרור מוצב ככלל על המדרכה ובמרחק של 30 ס"מ מאבן השפה. בשוליים אמור התמרור להיות מוצב במרחק של 380 ס"מ מסימון 807 או מקצה האספלט.

ג. מרחק הצבה – את מרחק ההצבה גוזרים מתוך אופי המסר הכלול בתמרור והפעולות הנדרשות מן הנהג. ההבחנה העיקרית היא בין תמרורי אזהרה לבין תמרורים הכוללים מסר של הדרכה או מודיעין.
יש עוד שורה ארוכה של נושאים אליהם מתייחסים בתקנות הצבת תמרורים. היריעה קצרה מלהכיל את כל הפרטים הקטנים ולכן חשוב לגייס אנשי מקצוע לטובת המשימה. אנחנו בחברת סימנים בע"מ מספקים ללקוחות שירות ברמה ומתמחים בסימון, צביעה ותמרור של כבישים. לרשותנו עשרות שנים של ניסיון בהצבת תמרורים על כבישים עירוניים, ביניעירוניים ודרכים נוספות. אנו מעסיקים אנשי מקצוע מובילים ועומדים לרשות הלקוח בכל מקרה של התלבטות. לאורך השנים ליווינו פרויקטים בהיקפים עצומים וחברתנו היא היבואנית הבלעדית של מראות פנורמיות, מוצרי בטיחות ומחזירי אור לתמרורים.