פסי האטה הם אביזרים מקובלים ויעילים מאוד לצורך האטת מהירות הנסיעה של רכבים. באזורים בהם מהירות נסיעה גבוהה מהווה סיכון מיוחד לנוסעי הרכב, הולכי רגל ועוברי אורח.
מקובל להתקין פסי האטה במקומות מועדים לפורענות, כגון: לפני מפגש בין כביש לבין מסילת רכבת, באזורי קרבה לבתי ספר וגני ילדים, מקומות ציבוריים הומי אדם, מרכזים משחריים, כניסה לחניונים וכדומה.
פסי האטה מגומי פשוט טובים יותר-
בארץ ישנם סוגים שונים של פסי האטה, ועד כה לא נקבעו תקנים מדוייקים עבורם, לכן קיימים בשוק דגמים בעלי יעילות משתנה. חברת סימנים בע"מ בוחרת להשתמש אך ורק בפסי האטה מגומי, כיוון שיש להם יתרונות בולטים על פני אחרים:
עמידות לאורך זמן
– פסי האטה מגומי עשויים מחומר שאינו מתבלה בקלות, כך שהם נשארים אפקטיביים וללא שחיקה לאורך זמן.
אנחנו מאמינים בחוזקם ובטיבם עד כדי כך, שאנחנו מעניקים להם שלוש שנות אחריות מרגע ההתקנה.
גמישות
– כיוון שמדובר במוצר עשוי גומי, יש לפס ההאטה גמישות מובנית, המאפשרת לרכבים לעבור עליו מבלי להסב נזק לצמיגים או לטלטל את הנוסעים בחוזקה. הגמישות הזו גם מגדילה את יכולתם של פסי האטה מגומי לשרוד לאורך זמן, גם באזורים בהם קיימת תנועה ערה, בעוד שפסי האטה מפלסטיק עלולים להסב נזקים לרכבים החולפים על פניהם, להיסדק ולהישבר.
זמן התקנה קצר – במקום לסגור את ציר התנועה בו אתם בוחרים להתקין את ה"באמפר" למשך שעות ארוכות, הליך ההרכבה שלנו אורך פחות משעה ומאפשר פגיעה מינימלית בלבד בשגרת החיים, בעוד שהקמת פס האטה מאספלט דורשת הליך מורכב הלוקח זמן רב ומשבשת את התנועה בצורה משמעותית.
תחזוקה? אין צורך!
מכיוון שמדובר במוצר מוכן, ללא צורך בצביעה או הגבהה מחודשת, אין צורך לבצע בו טיפולי תחזוקה תקופתיים.
בולטים גם לעין
– פסי האטה מגומי מגיעים בצבע צהוב ושחור הבולטים למרחק ומשובצים בהם מחזירי אור "עיני חתול".
עובדה זו גורמת להם להתבלט על רקע הכביש גם בשעות היום וגם בשעות הלילה, כך שהם מונעים הפתעה לא נעימה מהנהגים והנוסעים. כמו כן ההבחנה מרחוק גורמת לכלי הרכב לנסוע לאט יותר כבר כמה עשרות מטרים לפני ההגעה אל ה"באמפר". המטרה הראשונית, שהיא להאט את התנועה באזור, מושגת במלואה. הפס כולו עשוי מחומר בצבע בולט ואינו מכוסה בשכבת צבע מתקלפת או דוהה, ולכן הוא יישאר בולט לעין גם לאחר שנים של שימוש, בתנאי מזג אוויר שונים.
גם לבטיחות יש מחיר
– והמחיר של פסי האטה מגומי זול באופן משמעותי מאשר סלילת פס האטה מאספלט, לאור הפשטות שבתהליך ההרכבה שלהם, צמצום הפגיעה בתנועה השוטפת וחוסר הצורך בתחזוק שוטף.